Személyautó szerviz - 2010.06.24.

 
Az épület három jól elkülöníthető megjelenésű részből áll össze:
 
1. bejárati kapuzat: a beépítési vonalra (5,0 méteres előkert) helyezett vendégbejárati boboz és a hozzá kapcsolt többszörösen meghajlított plasztikus előtető-kapuzat, mely fekete színű szinusz hullámlemez burkolt könnyűszerkezet.
 
2. áthajtó rendszerben működő műhelyek és a szociális blokk: nyeregtetővel fedett, oromfalas, klasszikus megjelenésű.
 
3. műhelyek és kiszolgáló raktárak, gépműhelyek: L-alaprajzú, félnyereg tetővel fedett rész, a földszinten megjelenő vakolt falazattal és a tetőszerkezet függőleges lezárású felületeken sávos acéllemez burkolattal.
 
 
A három markánsan elváló tömeg az anyaghasználat miatt mégis egy szerves épületet alkot, jól felismerhető módon: minden részen megjelenik a hagyományos vakolt felület és a fémlemez.
 
A hátsó részek színvilága hagyományos: fehér és világosszürke, míg az utcán megjelenő bejárati rész narancssárga és fekete színei a környező lakóházas övezetből a szolgáltató jellegű épületet kiemeli, és messziről felismerhetővé teszi.
 
 
Az oldalhatár felőli homlokzat narancssárga és fehér színű vakolt felületei közötti átmenetet a ferde sík mentén történő váltás és a műhelyek üvegtégla bevilágító felületei közötti narancssárgára színezett felületei oldják. Így elkerülhetővé vált a főépület-melléképület érzés kialakulása.
 
Az udvar felől ezt a hatást egyrészt a raktár belső udvari és áthajtó felé néző homlokzatának narancssárga színezésével, valamint a műhely bejáratánál lévő előtető kialakításával értük el.
 
Az utca felőli homlokzat színhasználata a figyelemfelkeltés jegyében született: a narancssárga élénksége és a fekete komorsága messziről észrevehetővé és beazonosíthatóvá teszik az épületet, ami segít az oda érkezőnek a tájékozódásban. Azonban a fekete komor hangulatát az előtető függőleges falra való lefuttatásával, majd ismételt megtörésével létrehozott bejárati előtető játékosságot is sugall. Fémburkolata az ipari jellegű funkciót vizuálisan erősíti.
 
 
Az utcai részen két darab műhelyt helyeztünk el áthajtásos rendszerben, a hátsó részben kétállásos javítóműhely helyezkedik el. Az 1. jelű műhelyben szerelőakna található, a másik két műhelyben az autók alsó részének javítása emeléses rendszerben történik.
 
Az épületben két raktár található: a hátsó részben elhelyezett nagyobb raktárban a teljes raktárkészlet megtalálható, nagyobb volumenű alkatrészek tárolása is megoldott. A főtömegben lévő kisebb raktár a napi használat során gyakran felhasznált kisméretű alkatrészek tárolására szolgál.
 
A gépműhelyekben azokat az alkatrészeket hozzák újra beszerelhető állapotba, amelyek kiszerelés után javíthatóak, nincs feltétlenül szükség új alkatrész beépítésére.
 
 
Az emeleten helyezkednek el külön feljárattal a műhelyhez kapcsolódó vizesblokk, pihenő és öltöző; valamint a vendégtérből induló lépcsőn lehet feljutni a főnöki irodához és az adminisztráció étkezőjéhez.
 
vissza az előző oldalra

Szóljon hozzá!

Ha van észrevétele, kérdése a cikkel kapcsolatosan, itt megírhatja nekünk!


Az Ön neve:
E-mail címe:

   Üzenet, hozzászólás:
Üzenet küldése